Search This Blog

Modifikasi



Modifikasi fizikal
Modifikasi fizikal Suzuki BelangR150 dilakukan bagi memberikan kendalian (handling) yang lebih baik ketika diselekoh. Fizikal juga perlu dinaik taraf bagi memberikan pengendalian yang lebih baik sesebuah motorsikal ketika memecut. Dibawah merupakan salah satu cadangan modifikasi fizikal dan jenama yang dikemukakan boleh berubah mengikut selera anda.

Monoshock system
Floating Disc

Ceramic carbon brake pad

Steel braided brake hose

Racing Boy 125z Sportrim 2.50 rear 1.85 front
Pirelli Diablo Supercorsa SC2

Handle Damper

UMA Racing Fast Throttle
Goodrich steel braided

1. Spesifikasi 147cc (Piston 62mm)
Spesifikasi standard ini menggunakan omboh (piston) saiz asal dari keluaran kilang dan spesifikasi ini sesuai bagi mereka-mereka yang tidak terlalu ekstrem modifikasi dan juga untuk mereka-mereka yang mementingkan prestasi yang sederhana. Spesifikasi ini sesuai digunakan untuk perjalanan jauh tanpa perubahan melampau terhadap motorsikal. Spesifikasi ini telah diuji beberapa kali didalam siri kejohanan endurance kebangsaan 2012 dan 2013 selama 4 jam.

Piston 62mm dari T.K.R.J

Full System AHM M1

Custom Camshaft
4mm Shim special custom


Port n Polish

Jetting

UMA Racing Carburator

Jetting Kits
CDI aftermarket
Installation.........
Mikuni VM30 Sudco...mainan terbaru


2. Spesifikasi 177cc (Saiz piston 68mm)
Spesifikasi ini digunakan ketika untuk menyertai Selangor Motor Race (SMR) (tak sempat menyertai SMR lagi) dan juga ketika penyertaan Saturday Night Fever (SNF) di litar SIC, Sepang pusingan kedua 2013 yang lalu. Spesifikasi ini juga boleh digunakan untuk perjalanan yang jauh tetapi pemerhatian terhadap kondisi jentera amatlah perlu dan sangat dititikberatkan bagi mengelakkan permasalahan diatas jalanraya. Spesifikasi ini bagi mereka yang mementingkan prestasi motosikal tanpa perlu pengubahsuaian enjin yang ekstrem.

YZ125 Ignition Coil

Upgrade Oil Cooler
Spring Valve FXR

Exhaust ELMER Full System for 200cc

Low Cam High Performance Camshaft system speacial custom from Thailand
Iridium Power Spark Plug Made in Japan
Special tuned and porting air flow carburetor system
Special custom clutch system
BRT I-Max Super 24 step

3. Spesifikasi 187cc (piston 70mm)

Spesifikasi ini dikhaskan untuk kegunaan litar lumba dimana spesifikasi ini digunapakai untuk kejohanan Saturday Night Fever (SNF) selepas spesifikasi 68mm gagal untuk bersaing dalam kategori 200cc yang lalu. Spesifikasi ini tidak sesuai untuk kegunaan jalanraya kerana terdedah dengan pelbagai risiko seperti haba lampau (over heating) dan lain-lain lagi.

70mm piston

25mm intake valve
power cable

Special gasket

big valve
Oil Catch Tank
Gearbox



To be updated, stay tuned....................

23 comments:

  1. bengkel mana?? ingt nk upgrade sikit motor

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf, saya bukan pomen...saya upgrade moto sendiri saja....

      Delete
  2. cable clucth moto ape yg sesuai untuk belang, selain suzuki

    ReplyDelete
  3. Maaf, nak tanya spec 177cc piston 68mm ..
    berapa modal habis dan apa yang perlu jaga setelah upgrade ke spec ini ?

    tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. jumlah keseluruhan dalam rm4000 lebih kurang....

      Delete
    2. rm4000 tu tak termasuk gearbox dan valve besar

      Delete
  4. Tumpang tanya..

    untuk Spesifikasi 177cc (Saiz piston 68mm) berapa modal habis ?

    tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. kos bergantung kepada pomen yang buat...kalau sekadar blok dan piston dalam rm250-rm500....bergantung juga pada barang ori atau local

      Delete
  5. oil miller.. ade jual oil catch tank?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku beli kat YY Pang, seksyen 25, shah alam

      Delete
  6. Tumpang tanya

    Moto masih standerd kalau nk guna carb aftetmarket cm vm30 sudco ok?? Ada effect apa2 x?? Ty

    ReplyDelete
    Replies
    1. bergantung kepada cc motor anda....jika cc motor anda melebihi 160cc, boleh dicuba untuk memakainya

      Delete
    2. Admin ada terbaca satu website ... stroke dia jadi 54,8mm guna stroke pin 3mm.. nk g konvoi x lama lagi...ada tips2 konvoi gan moto 200cc keatas.. berjarak ambo kena tinggai nnti.. xD

      Delete
  7. Berape ye harga kalau nk tuka cam dgn block je modal

    ReplyDelete
  8. Brape ye modal kalau nk tuka cam dgn block je

    ReplyDelete
  9. Salam, tumpang tanya admin..

    Saya bru beli belang tahun ni.. standed mto klaw kuar kdai mmg 120-130 je ke? Berat sye dlam 88kg..

    Lg satu admin mintak tips untk cecah dlam 140-150.. harus tkar cdi ngan sproket kah?

    ReplyDelete
  10. Maaf bertanya admin.. sy baru guna belang.. knp ssh sgt nk dpt redline

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum..belang std kalu tkar carb racing powerjet 28mm,cable coil plug racing&ekjos open 28mm..apabila start..enjin idop cme mslhnye xdpt nk rem trotel myk sbb klu rem je ataw cba nk starting mto..enjin mti..kdg2 ok je blh plak rem n blh je starting tp xdan abis gear akan drop n mti smla enjin srta kmbli xleh rem..pastu timing plak cm xde respon lsg smada ejas tnggi/rndah..mj-120 pj-42 pstu wrna plug ad putih2 sket kt tgh n kliling smua khtamn..adkah mslh brpnca drpd pj kcik n xspport myk ataw mslh lain??hrp sgt2 jasa baik tuan admin agar dpt mmbntu sy mnylsaikn mslh sy ni..skian

    ReplyDelete
  12. Sayang la...separuh pic da xde...anyway terima kasih...

    ReplyDelete
  13. salam . blok brand apa yng bagus utk belang ? kalau pakai 68 berapa modal ek hanya tukar blok d piston saje ?

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi memberi komen di blog ini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...